tisdag 28 april 2009

Veckan susade förbi

En hektisk vecka med många möten. Alliansen hade sitt vanliga möte på tisdagen inför kommunstyrelse. Var för trött för att slutligen kommentera åsikter om hur motionsinläggen skötts på senaste kommunfullmäktige. Tänk att det alltid finns någon (oftast man) som alltid vet hur allt borde göras?

Onsdag: Sofia kom till Arlanda 13.10 från Hanoi via Paris så jag åkte ut och tillbringade en stund med henne innan hon skulle vidare till Umeå. Vi valde en mängd Sushi samt varsin bakad potatis. Efter det tog vi en fruktdrink på Green Planet. De kostar från 48:- styck men är otroligt goda. Det var underbart att få sitta med henne och pussa på henne och höra hur allt hade varit. Sedan susade jag iväg och hamnade i stillastående bilköer på Essingeleden, infrastrukturkatastrofplats Stockholm! Kom för sent till mötet med socialjouren men vi hann ändå prata en del. Socialnämnden hade sin nämnd på onsdagens kväll, en bra och lugn sådan. Samtidigt hade Barn-och utbildning i en annan sal. De slutade minst en timme senare än vi...Det sägs att detta orsakades av en mycket verbal socialdemokrat.

På torsdagen skulle jag vara inne på Nalen på Regeringsgatan för att vara med SKL:s Utvecklingsverkstad. Vid Strandallén stod en ung moderat som åkte med in till Gamla stan. Rusade in på Nalen prick 09.30. Då visade det sig att det var inskrivning och fika en halvtimme - me no like! Jag vill veta exakt program för saker, här stressas alltför mycket ändå. Nå, det blev tid för en macka och kaffe och rundsnack.

Åkte till pappa efteråt, det var tufft. Blev väldigt ledsen på ett mer påtagligt sätt än tidigare. Sedan till Liberal Mångfald Sthlms möte. Vad mig anbelangar så var det inte det bästa mötet jag varit på men det berodde till stor del att jag var så påverkad av mitt besök hos min far på Ersta.

På fredagen hade Vårljus 15-års jubileum. Vi samlades på Näringslivshuset på Storgatan och lyssnade på Stefan Einhorn som var väldigt bra, jag kände mig väldigt snäll, alla ska vara VÄLDIGT snälla! Sedan hem med bilen och så kom Olle och hämtade mig och släppte av mig vid Wallmans salonger. Han skulle vidare till tjejerna i Solna för att hjälpa dem med uppsättning av hyllor. Det var mycket god mat och dryck på Wallmans, trevlig stämning och proffsig show. Jag hade en helkväll, verkligen. Tajmingen blev också perfekt, Olle blev klar precis när folk började dra sig hemåt, desserten var uppäten och kaffet drucket. Så jag fick lift hem också, lysande! Olle var inte på sitt soligaste humör, men det är ju inte kul att stå och borra med Hilti i betongväggar långliga tider...

På lördagen skulle vi ha kampanjat men vi fick aldrig polistillstånd. Så jag åkte och hämtade min syster och så körde vi till Taxinge för att hämta fars bil. Den stod i en lada för vintern hos en god vän men batteriet hade laddat ur. Som tur var fanns en vänlig man som kunde hjälpa med någon slags manick som laddade upp batterierna med ett tryck på en knapp, bara så där! Vägen tillbaka till Tyresö var helt fascinerande, jag har inte kört så sakta sedan mitt körkort blev permanentat! Min syster ville jag ju inte tappa bort så att hon inte hittade dit vi skulle så jag körde som en snigel så fort det kom en bil emellan henne och mig. De körde iväg i ytterfilen, synbart irriterade. But a womans got to do what a womans got to do!

I söndags hade vi HBT-liberalers styrelsemöte som var trevligt och effektivt. Vi höll till i Bertil Ohlin rummet på Folkpartiets riksdagskansli. Därefter snabbvisit till far och hjälpte med lite inbetalningar.

Igår (måndag) hade det ordnats ett mycket givande program på Bergfotens skola där de inbjudna var från skola och socialtjänst och temat var Hur arbetar vi med utsatta barn och ungdomar. Alice Bah var moderator. Det avslutades med att Börje Ahlstedt och en flicka spelade upp en scen med syftning till Ronja Rövardotter. Det var ett mycket trevligt och bra program där faktiskt det var ett embryo till en viktig diskussion där gapet mellan skola och socialen säkerligen kan överbryggas.

Imorse åkte jag in till Rosenbad för att äntligen få till den där intervjun med Cecilia Malmström, vår EU-minister. Hon blev ju försenad på planet sist. Jag har varit så orolig över tekniken. Men det blev väldigt bra ljud och intervjun börjar rulla 17/5 ända fram till valet 7/6. En sten från mina axlar!

Nu ska vi vara i centrum för "Liberalt möte" innan KS som är ikväll. What a week!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar